Je kent het wel. Je ligt in bed en je kunt maar niet in slaap vallen. Je rolt je continue van de ene zij naar de andere en denkt, ik moet nu toch echt gaan slapen. Echte goede oplossingen zijn er daarvoor nog niet. Dokter Andrew Weil komt nu met een heel simpel trucje dat zou kunnen helpen.  Volgens dokter Andrew Weil, kun je als je de juiste ademhaling gebruikt, binnen een minuut in slaap vallen. De Harvard dokter legt uit: “Diep ademhalen heeft invloed op de fysiologie en denkprocessen, inclusief je humeur. Door je simpelweg te concentreren op je ademhaling , kan je je langzaam ontspannen”. Hij noemt de ademhalingstechniek “4-7-8″. Het komt er allemaal op neer dat je 4 tellen inademt, dan je adem 7 tellen vasthoudt en in 8 tellen uitademt.

 

slapen-gezondheid-tips
 
In 6 stappen leggen we uit hoe je deze techniek onder de knie kunt krijgen.

1. Plaats het puntje van je tong tegen je gehemelte, net voor je voortanden. Houd je tong daar gedurende de hele oefening.

2. Adem alle lucht uit via je mond. Maak daar bij een “woosh”-geluid.

3. Sluit je mond en adem traag in door je neus, terwijl je tot 4 telt.

4. Houd je adem in tot dat je tot 7 hebt geteld.

5. Adem opnieuw uit, door je mond, terwijl je tot 8 telt. Maak weer het woosh-geluid van stap 2.

6. Herhaal dit nog 3 keer, zodat je de cyclus 4 keer hebt gedaan.

Video

 

Bron : Budgi

 

Website en/of domeinnaam united-lightworkers.be te koop. Meer info

enfrdees